zaterdag 24 maart 2012

Lalalala, het is lente!

"Lalalalaaaaaaaaaaaa 't wordt LENTE, lalalalaaaaaaaaaaa 't wordt LENTE! Bloemen bloeien overal verspreid....."


Bron: arendlandman.nl
En verder ken ik het lentelied van Nils Holgerson niet meer, maar mijn zusje en ik zongen dit regelmatig, toen we klein waren. En ieder jaar weer voel ik mij bij de eerste lentedagen als een wilde gans, zingend in de lucht!






Bron: natuur-liefhebbers.nl
Maar het is toch ook heerlijk? Lentebollen staan vrolijk in bloei: narcissen, krokussen, hyacinten, tulpen en de blauwe druifjes doen hard hun best in mijn tuin, in openbare ruimten, in (midden) bermen. En de oplettende kijker heeft al hier en daar bloesem in de bomen gesignaleerd.

De zon staat vroeg op en gaat laat naar bed. Deze hele dag is het aangenaam en zonnig.
Kinderen spelen weer hele dagen buiten. In de speeltuin is het ongekend druk, picknickkleedjes en -manden worden meegesleept. Kinderen mogen zelfs weer op hun blote voeten in het zand spelen. En de stoepen staan weer vol met prachtige krijttekeningen en hinkelbaantjes.

Wat hebben we het gemist, de afgelopen maanden.

Helaas brengt de nieuwe lente ook flinke problemen met zich mee. 's Morgens is het nog tamelijk fris, dus zonder jas kun je niet op de fiets. De zomerjassen van de kids passen niet meer, vind ik, en die van mij is teveel 2011. Korte mouwen zijn al heel sportief, maar de lange mouwen zijn eigenlijk meer wintercollectie. En dan schoenen: open schoenen doen we natuurlijk nog niet aan, maar laarsjes met bontrand slaan ook de plank volledig mis. En heel lastig: ik ben mijn zonnebril kwijt, en in de auto is dat knap gevaarlijk hoor!

Kortom: die overgangsperiode brengt mij iedere ochtend heel wat moeilijkheden. Daar moet hoog nodig wat aan gedaan worden. Er zijn vast andere oplossingen voor te vinden, maar ik vind eigenlijk dat de enig juiste aanpak voor dit probleem is: shoppen!

Goh, en laat ik dat nu net helemaaaaaaaaaaal niet vervelend vinden? Dus, terwijl manlief zich over de tuin ontfermt, ga ik vanmiddag op pad voor nieuwe kleding, jassen, schoenen én zonnebrillen. En als we dan toch bezig zijn; maandag heb ik een afspraak met de kapper gemaakt. Bij een nieuwe look hoort een nieuwe coupe, toch?


Zie, die Johan Cruijff sprak wijze woorden: ieder nadeel heb z'n voordeel. En zo zie ik het ook!

Leve de lente! Lalalalalaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten